סוגי השתלת שיער

סוגי השתלות שיער

השתלת שיער היא טיפול שהביקוש לו נמצא בשמיים בשנים האחרונות. אחת הסיבות לכך היא העלאת המודעות ליתרונות של התהליך, במיוחד כאשר מבצעים אותו בשיטות החדישות ביותר ובאמצעות מומחים מהשורה הראשונה בתחום. עם התפתחות הטכנולוגיה השתפרה תמונת טיפולי השתלת שיער, וכיום ידועים כמה שיטות מרכזיות ועמוסות יתרונות – שכל אחת מהן עשויה להתאים יותר במצבים שונים.

בכתבה הבאה נעשה לכם קצת סדר בבלאגן, בהתייחס לשלוש השיטות המרכזיות המקובלות כיום.

שיטת FUT

את הסקירה אנחנו מתחילים על שיטה ותיקה יחסית, אך כזו שעדיין נעשה בה שימוש תדיר בישראל ובעולם. שיטת FUT, הידועה גם בתור "שיטת הסטריפ", פועלת על פי העיקרון שאפשר לעודד צמיחה מחודשת וטבעית של שיער האדם לאחר שמשתילים באזור החסר שתלים שהמקור שלהם הוא בגוף האדם המושתל עצמו (בדרך כלל אזור העורף, אם כי ייתכנו גם אזורים אחרים).

שיטת FUT מבוססת על תהליך כירורגי בסיסי באופן יחסי, אך כזה הדורש הכנה מסוימת. קודם כל יש למפות את ממדי הבעיה, וגם את צורת הפתרון: זאת תוך בחינת האזור המושתל והאזור ממנו אפשר לקחת את השתלים.

הניתוח נעשה לרוב בהרדמה מקומית, לאחר קצירת פס שיער דק בחלק האחורי, חיתוך השתלים ליחידות קטנות והכנסה שלהם לאזור המיועד לביצוע ההשתלה. הדיוק כאן הוא מילת מפתח בדרך להצלחת המשימה, ואצל רופא מהשורה הראשונה התוצאה צפויה להיראות טבעית לחלוטין.

 

חיסרון של השיטה הוא הצלקת הליניארית הנותרת באזור בו מוסרת רצועת השיער, המחייבת בדרך כלל הסתרה שלה באמצעות השיער הקיים. בנוסף אחוזי ההצלחה שלה פחותים מאלו של השיטות הבאות שנסקור.

FUT

שיטת FUE

שיטת FUE נחשבת בעיני רבים ליעילה ביותר לביצוע השתלת שיער, ולא קשה להבין מדוע. בדומה לשיטת FUT, גם ב-FUE הבסיס העיקרי לביצוע הטיפול הוא לקיחת זקיקי שיער מאזורים שונים בקרקפת והשתלה שלהם במקומות הייעודיים.

ההבדל העיקרי הוא האופן בו לוקחים את אותם זקיקים: אם בשיטת FUT משתמשים בסטריפ שהוא למעשה פיסת עור עם זקיקים רבים, כאן השימוש במחט ייעודית מאפשר לקיחה של זקיקי שיער בודדים, בהתאם לכמות הנדרשת. המחט גם תבצע את ההשתלה בפועל.

המשמעות היא שהדיוק של ההשתלה גבוה יותר, והאותות שלה על גבי הקרקפת כמעט ולא קיימים – למעשה, לא צפויה אותה הצטלקות המאפיינת את שיטת FUT.

הטיפול נעשה בהרדמה מקומית, כך שהאדם בו נעשית ההשתלה לא צפוי לחוש כאבים או חוסר נוחות.

שיטת FUT היא יקרה יותר באשר ל-FUE, אולם רבים יטענו שההבדל המשמעותי בתוצאות שווה את ההשקעה.

בנוסף לכך השיטה מתאימה גם במצבים מורכבים יותר בהם נדרשת השתלת שיער, וזאת מכיוון שבאמצעותה אפשר להשתיל הרבה יותר זקיקי שיער במהלך טיפול אחד.

FUT

קבל את השיער שאתה רוצה היום!

שיטת DHI

בשיטת DHI, השימוש בעט מיוחד מאפשר אופטימיזציה של התהליך על ידי כך שהחילוץ וההשתלה מתבצעים במקביל, מה שמקצר משמעותית את זמן הטיפול. עם זאת, האתגר של שיטה זו הוא ביכולת ליצור צפיפות גבוהה של שיער, כאשר הגבלה טכנית מונעת מאיתנו להגיע ליותר מ-40 זקיקים לסנטימטר רבוע. כדי להתמודד עם האתגר הזה, יש מרפאות שבוחרות להשתמש בקבוצות שיער גדולות יותר, אך זה עלול להוביל למראה לא טבעי של ההשתלה.

האסטרטגיה של שיטת DHI היא בלתי רגילה ונחשבת לחדשנית בתחום, שכן היא מאפשרת חיסכון גדול בזמן עבור המטופל והרופא כאחד, תוך שהתהליך עצמו נשאר יעיל ואיכותי. אך חשוב לזכור, בפרט באזורים קריטיים כמו קו השיער, שהתוצאות יכולות להיות מאתגרות, ולעיתים קרובות, שימוש בשיטה זו עלול לא להתאים.

במציאות, רבים מהרופאים המובילים בעולם מעדיפים להשתמש בשיטת DHI ככלי עזר לשיטת FUE, ולא כשיטה עצמאית. כלומר, הכלי יכול לשמש כחלק מהתהליך, אך המומחיות והניסיון של המבצע הם אלו שקובעים את התוצאה הסופית.

טכניקות השתלת שיער

השיטה המומלצת להשתלת שיער

חשוב לציין שכל שיטה עשויה להתאים מראש במצבים שונים, כך שהשאלה כאן היא לא בהכרח של מהי השיטה ה"טובה" יותר אלא של מהי השיטה המתאימה לאדם נתון במקרה נתון. DHI למשל מתאימה יותר לאנשים (ובמידה רבה נשים) בעלי שיער קיים, בעוד שב-FUE ההתאמה לא פעם היא לשטחים נטולי שיער לחלוטין.

לכן, הטיפ שלנו ב-New Age Clinic הוא להתמקד באיכות היד המבצעת ולא רק בשיטה עצמה. בחירה נכונה של המרפאה והרופא, שתשלב אמנות עם מדע, תבטיח כי ההשתלה תתבצע ברמה הגבוהה ביותר, תוך שמירה על מראה טבעי ואסתטי. בסופו של דבר, הצלחת ההשתלה תלויה בידיים מיומנות המשלבות טכנולוגיה מתקדמת עם גישה אישית ומקצועית, ולא רק בשיטה הנבחרת. חשוב לפנות למומחה הבקיא בשיטות השונות ויכול לבצע אותן בהתאמה מלאה לצרכי האדם.

דילוג לתוכן